عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400
بازدید : 4615
نویسنده : chabok

 

این ترکیب هم زمان یك ترکیب اتوکسیله و مشتق استر گلیسیرین است که به عنوان عامل حل کننده عطر و اسانس، عامل پخش کننده، امولسیفایر، پایدار کننده، شوینده، تنظیم کننده ویسکوزیته و حتی ماده شیمیایی حد واسط در محصولات آرایشی- بهداشتی به کار می رود. اسانس، ماده ای بسیار فرار است که توسط یک فرآیند فیزیکی از یک گیاه بو دهنده گرفته می شود. در فرآیند مومیایی کردن از جوهر معطر و رزین نیز استفاده می شد. طعم دهنده حاصل از آماده سازی به معنی فرآورده ای به غیر از اجزاء طعم دهنده چه به شکل کنسانتره یا غیر کنسانتره، با خواص طعم دهندگی که به وسیله فرآیندهای فیزیکی مناسب (شامل تقطیر و استخراج با حلال) یا فرآیند آنزیمی یا میکروبیولوژی از منابع گیاهی یا حیوانی، به شکل خام یا فرآوری شده برای مصارف انسانی به وسیله فرآیندهای سنتی آماده سازی غذا نظیر خشک کردن، برشته کردن و تخمیر کردن به دست آمده است. همه فلاسفه و دانشمندان از همان ابتدا امر به دنبال یک اصل واحد بودند آن هم رسیدن به حقیقت ماده بود تا به وسیله آن به رمز و رموز و اسرار طبيعت دست یابند.

در یونان باستان فلاسفه بزرگ آن دوران معتقد بودند که جهان هستی از چهار عنصر (اسانس) آب، باد، خاک و آتش به وجود آمده و هر کدام از این ها یک اسانس بودند که در فارسی از آن ها به عنوان عناصر چهارگانه (اربعه) یاد شده است. به سراغ تامین کننده حرفه ای بروید: در حال حاضر در هر حوزه ای با خیل عظیمی از فروشندگان روبرو هستیم. در پی گسترش روز افزون صنعت مواد غذایی و صنایع وابسته در دو دهه اخیر و تاثیر شگرف آن بر سطح زندگی مردم، بر آن شدیم تا با تولید محصولاتی با کیفیت برتر و تنوع شایان، نقشی موثر در پیشبرد این حرفه داشته باشیم. روغنهای مورد استفاده در امولسیونها به دو دسته طبیعی (روغن طبیعی خالص و مشتقات روغنهای طبیعی) و سنتزی (مشتقات نفتی و سیلیکونها) تقسیم می شوند. در سال 1910 او دست خود را به سختی در آزمایشگاه سوزاند، و به عنوان اولین ترکیب موجود، دست خود را با روغن اسطوخودوس خالص و رقیق نشده درمان کرد. اسانس یا همان روغن پایه، یک ترکیب روغنی و غلیظ است که از بخشهای مختلف یک گیاه (ساقه، ریشه، برگ، گل و دانه) گرفته میشود. این بدین معنا نیست که با مواد روغنی و الکل ترکیب نشده، اما این ترکیب هم چیزی از ماهیت آن تغییر نداده.

از آنجائی که در زبان انگلیسی اسانس پنجم را quintessence و در لاتین quintessential می گویند و او با توجه به تصور پیشینیان که این مواد را اسانس یا عنصر پنجم تصور می کردند و به خاطر ماهیت ظاهرا روغنی، آن ها را به اسانس ها نسبت داد و روغن های اسانسی یا Essential Oils نامید. برای خرید مواد آزمایشگاهی باید حتما به سراغ تامین کننده یا تولیدکننده دست اول رفته و محصولات را بدون واسطه خریداری کرد. باشد.همان طور که مشاهده می کنید این مواد اولیه کاملا تخصصی بوده و قابل شناسایی برای افراد معمولی و بدون دانش لازم نیستند. مصرف اسانس های خوراکی عموما بسیار راحت می باشد و به راحتی می توان نسبت به خرید و فروش اسانس خوراکی اقدام کرد و بعد از خریداری اسانس مورد نظر آن را به ماده غذایی قابل استفاده اضافه کرد و مورد استفاده قرار داد. همین طور به لحاظ رده قیمتی نیز تفاوت قابل توجهی میان انواع مواد اولیه مورد نیاز در آزمایشگاه ها وجود دارد. کاملا مشخص است که کمترین اشکالی در خصوص مواد اولیه بخش های آزمایشگاهی مختلف، می تواند نتیجه آزمایش ها را مخدوش ساخته و در این زمینه مشکلات زیادی به وجود بیاورد.

خرید مواد آزمایشگاهی طیف وسیعی از مواد مختلف را در بر می گیرد که برخی از آن ها نیازمند شرایط نگهداری خاص و حمل و نقل مخصوص به خود هستند. علاوه بر اسانس های میوه ای در صنایع نامبرده شده می توان از اسانس های گیاهی مجموعه چاشنا بهره مند شد. اما به طور کلی اسانس هایی که در پتروشیمی دانشمند به فروش می رسند، شامل اسانس خوراکی، اسانس صنعتی، اسانس میوه ها، اسانس آرایشی و بهداشتی، اسانس گل ها و سایر اسانس ها می باشد. از انواع اسانس های مختلف مانند اسانس نعناع، اسانس میوه ای مانند پرتغال و موز و نارگیل و غیره … به عنوان مثال، روغن گل سرخ یا روغن نعناع، از گیاهان گل سرخ و نعناع گرفته شده اند. Elmore میگوید: “اسانسها میتوانند به عنوان طعمدهنده مواد غذایی برای غذاهای شیرین و خوشبو استفاده شوند.” به عنوان مثال، میتوانید اسانس نعناع را به قهوه اضافه کنید یا اسطوخودوس را درون لیموناد قرار دهید. تمام نمکهای فوقالعاده خشک زیر آرگون آمپوله قرار میگیرند و اکثر آنها در شکل دانهای 10- مش و پودر موجود میباشند.

لینک خرید فرمولاسیون مواد غذایی




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس chabokmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com